IMPLEMENTARE
ETAPE DE REALIZARE A PROIECTULUI DE DEZVOLTARE
Tintele strategice derivate din misiunea scolii vor fi realizate pe parcursul a 4 ani care permit implementarea, după cum urmează:
2012 / 2013 - planul va asigura demararea activităţilor propuse pentru atingerea ţintelor strategice;
2013 / 2015 - planul va dezvolta activităţile propuse pentru atingerea ţintelor strategice;
2015 / 2016 – planul va asigura consolidarea rezultatelor bune obtinute şi imbunătăţirea activităţii pentru atingerea ţintelor strategice
2. 10. PLANURI OPERAŢIONALE
Fiecare ţintă strategică devine operaţională prin stabilirea acţiunilor, obiectivelor, resurselor educaţionale, responsabililor, a termenelor de realizare, a indicatorilor de realizare ( sau de performanţă) precum şi a observării riscurilor.
Ţinta strategică
|
Plan operaţional
2012-2013
|
Plan operaţional
2013-2014
|
Plan operaţional
2014-2015
|
Plan operaţional
2015-2016
|
Optimizarea formării cadrelor didactice în spiritul învăţării pe tot parcursul vieţii
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Îmbunătăţirea calităţii spaţiilor de şcolarizare existente
|
X
|
X
|
X
| |
Creşterea gradului de implicare a părinţilor în viaţa şcolii prin înfiinţarea Asociaţiei Părinţilor
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Sprijinirea elevilor proveniţi dim medii defavorizate în vederea ameliorării rezultatelor şcolare
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Dezvoltarea ofertei de activităţi extraşcolare şi de petrecere a timpului liber
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Îmbunătăţirea relaţiilor parteneriale a şcolii cu membrii comunităţii locale şi cu alte instituţii publice
|
X
|
X
|
X
|
X
|
2.11. PLAN OPERAŢIONAL 2012-2013
TS
|
Acţiuni
|
Obiective
|
Resurse
educaţionale
|
Termen
|
Responsabili
|
Indicatori de realizare
|
Obs. riscurilor
|
1.
|
1.1. Valorificarea oportunităţilor oferite de paleta largă a cursurilor de formare
1.2. Aplicarea unor chestionare privind identificarea nevoii de formare a cadrelor didactice
1.3.Stabilirea priorităţilor în domeniul perfecţionării;
1.4. Integrarea eficientă a calculatorului in lectii;
1.5. Realizarea perfecţionării individuale a cadrelor didactice prin grade didactice
|
-să consulte oferta programelor de formare ;
-să disemineze informaţiile tuturor cadrelor didactice interesate;
- să alcătuiască baza de date a cadrelor didactice ;
-să valorifice în activitatea didactică programele de formare urmate;
-să utilizeze resursele TIC în predare-învăţare,
-să dezvolte oferta educaţională a elevilor prin noi opţionale
|
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->Oferta de programe CCD Neamt şi ISJ Neamţ, alte institutii acreditate in formarea si perfectionarea cadrelor didactice
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->cadre didactice
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->chestionare
|
oct. 2012
ian. 2013
|
director
responsabil cu perfectionarea
responsabili comisii metodice
|
-alcătuirea bazei de date;
- întocmirea documentatiei pentru cadrele didactice inscrise la grad;
- cel puţin 10 cadre didactice formate în managementul proiectelor
-utilizarea de cel putin 50 % dintre cadre didactice a calculatorului la oră
|
Nerealizarea la timp a bazei de date
Inexistenţa procedurii de informare a oportunităţilor de formare
|
2.
|
2.1. Amenajarea adecvată a spaţiului şcolar
2.2. Dotarea corespunzătoare a sălilor de clasă din noul corp de şcoală
2.3. Îmbogăţirea bazei materiale a şcolii
|
-să asigure derularea procedurilor de achiziţie a lucrărilor de investiţii;
-să identifice, prin chestionarea prsonalului şcolii, nevoia de dotare cu material didactic, fond de carte
|
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->baza materială existentă;
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->oferte de achiziţii
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->note de fundamentare
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->chestionare
|
sept. 2012- iun. 2013
|
Director,
CA,
CEAC,
Responsabili de comisii
Consiliul reprezentativ al părinţilor
părinţi
|
- realizarea documentației specifice privind achizițiile directe
situate sub pragul de 15.000 euro
-identificarea unor resurse de finanțare externă
|
Neelaborarea notelor de fundamentare în termen
Lipsa unor oferte eligibile
|
3.
|
3.1. Aplicarea de chestionare părinţilor
3.2. Promovarea ofertei educationale a şcolii care să răspundă nevoilor elevilor;
3.3. Valorificarea propunerilor părinţilor pentru asigurarea progresului şcolar al copiilor
3.4. Înfiinţarea Asociaţiei Părinţilor
|
- să identifice nevoile de învăţare ale propriilor copii;
-să comunice permanent cu profesorii diriginţi, consilierul educativ al şcolii;
-să participe la acţiuni de sprijin iniţiate de şcoală;
-să se implice în activităţi specifice unei asociaţii de părinţi
|
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->părinti
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->cadre didactice
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->chestionare
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->membrii Consiliului Reprezentativ al Părinţilor
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->baza materială existentă;
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->-oferte editoriale;
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->-programe optionale;
|
sept.-2012-
iunie 2013
|
Director,
Consilier educativ
CEAC,
CA
Resp. de comisii metodice
Consiliul reprezentativ al Părinţilor
|
- realizarea a cel puţin două şedinţe plenare cu părinţii pe semestre;
- participarea a cel puţin 50% dintre părinţi la şedinţe
- încheierea procesului-verbal de alegere a membrilor fondatori ai asociaţiei;
- realizarea avizierului pentru elevi, părinţi, profesori, comunitate locală
|
Lipsa resurselor financiare pentru derularea demersului juridic de înfiinţare a Asociaţiei
|
4.
|
4.1. Realizarea învăţământului diferenţiat pentru asigurarea incluziuniii copiilor care intâmpină dificultăţi de invăţare;
4.2. Stabilirea programelor de pregătire suplimentară;
4.3. Urmărirea progresului printr-o radiografie obiectivă a procesului instructiv-educativ;
4.4. Promovarea copiilor capabili de performanţă în etape superioare de concurs
|
-să elaboreze planuri individualizate de învăţare;
-să asigure participarea elevilor la ore de recuperare, pregătire suplimentară;
-să evalueze obiectiv stadiile de învăţare ale elevilor;
-să motiveze elevii cu performanţe deosebite în pregătirea individuală
|
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->planuri de intervenţie individualizată
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->-programe de pregătire suplimentară;
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->elevi,
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->părinţi
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->cadre didactice implicate
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->baza materială existentă;
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->-oferte editoriale;
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->-programe optionale;
|
sept.2012 – iunie 2013
|
Director
Consilier educativ
Coordonator proiecte si programe
CEAC
|
- Realizarea a cel putin 30 de ore de pregătire atât pentru remedierea situatiei la invăţătură, cât şi in vederea participării elevilor capabili de performanţă la olimpiade si concursuri
- recuperarea a cel putin 10 % dintre elevii cu dificultăţi de invăţare
-utilizarea de cel putin 40 % dintre cadre didactice a calculatorului la oră
|
Nerespectarea planificării programelor de recuperare
Inexistenţa unei baze de date a copiilor cu cerinţe educative specifice
|
5.
|
5.1. Stimularea potentialului creativ, intuitiv si imaginativ al elevilor;
5.2. Valorizarea interdisciplinară a obiectelor de învăţământ;
5.3. Elaborarea de proiecte si programe educative
5.4. Popularizarea proiectelor şi programelor educative la punctul informativ public şi pe blogul şcolii
|
-să stimuleze creativitatea elevilor;
-să organizeze activităţi de tip interdisciplinar;
-să iniţieze proiecte educative pliate pe specificul şcolii;
-să participe la acţiuni de voluntariat;
-să organizeze ateliere de lucru
|
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->elevi
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->cadre didactice
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->părinţi
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->CDI
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->mijloace audio-video
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->consumabile
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->săli de clasă
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->blogul şcolii
|
oct.2012-iunie 2013
|
Consilier educativ
Cadre didactice
Comitetele de părinţi
|
-realizarea revistelor şcolii
-implicarea reală a cel puţin 10% dintre elevi scolii
-implementarea a cel puţin un proiect cu finantare externă
-implicarea a cel putin 30% dintre părinţi în desfăşurarea unor proiecte şi programe educative
|
Întârzieri în elaborarea proiectelor
Imposibilitatea implementării proiectelor
|
6.
|
6.1. Dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi socializare a elevilor;
6.2. Atragerea părinţilor şi a reprezentanţilor comunităţii locale în susţinerea activităţilor şcolii;
6.3. Implicarea părinţilor în acţiuni de promovare a şcolii
|
-să-şi dezvolte abilităţile de comunicare şi socializare;
-să participe la acţiuni comunitare;
-să sprijine organizarea unor cercuri tematice( ateliere de lucru) şi ansambluri artistice
|
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->elevi
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->cadre didactice
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->sala de sport
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->mijloace audio-video
<!--[if !supportLists]-->Ø <!--[endif]-->sprijin financiar din partea Consiliului Local
|
sept. 2012-august 2013
|
consilier educativ
cadre didactice
Consiliul reprezentativ al Părinţilor
instructor coregraf
instructor artistic
|
-înfiinţarea echipei de dansuri a scolii din care fac parte cel puţin 10 elevi
-participarea la cel putin două spectacole pe an ,atât în şcoală cât si în afara ei;
- implicarea a cel putin 20% dintre părinţi în desfăşurarea unor proiecte şi programe educative
|
lipsa resurselor financiare în vederea derulării activităţilor
participarea redusă a părinţilor la activităţi
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu