miercuri, 15 mai 2013

Etapele de realizare a PROIECTULUI DE DEZVOLTARE


IMPLEMENTARE

ETAPE DE REALIZARE A PROIECTULUI DE DEZVOLTARE

Tintele strategice derivate din misiunea scolii vor fi realizate pe parcursul a 4 ani care permit implementarea, după cum urmează:

2012 / 2013  - planul va asigura demararea activităţilor propuse pentru atingerea ţintelor strategice;

2013 / 2015 - planul va dezvolta activităţile propuse pentru atingerea ţintelor strategice;

2015 / 2016 – planul va asigura consolidarea rezultatelor bune obtinute şi imbunătăţirea activităţii pentru atingerea ţintelor strategice

2. 10. PLANURI OPERAŢIONALE

Fiecare ţintă strategică devine operaţională prin stabilirea acţiunilor,  obiectivelor, resurselor educaţionale, responsabililor, a termenelor de realizare, a indicatorilor de realizare ( sau de performanţă) precum şi a observării riscurilor.


Ţinta strategică

Plan operaţional

2012-2013

Plan operaţional

2013-2014

Plan operaţional

2014-2015

Plan operaţional

2015-2016

Optimizarea formării cadrelor didactice în spiritul  învăţării pe tot parcursul vieţii


                   X  

          X

       X

         X

Îmbunătăţirea calităţii  spaţiilor de şcolarizare existente


                   X

         X

        X


Creşterea gradului de implicare a părinţilor în viaţa şcolii prin înfiinţarea Asociaţiei Părinţilor


                   X

         X

         X

           X

Sprijinirea  elevilor proveniţi dim medii defavorizate în vederea ameliorării rezultatelor şcolare

                       X

            X

               X

          X

Dezvoltarea ofertei de activităţi  extraşcolare şi de petrecere a timpului liber


                       X

            X

              X

          X

Îmbunătăţirea relaţiilor parteneriale a şcolii cu membrii comunităţii locale şi cu alte instituţii publice


                        X

            X

              X

           X

2.11.    PLAN OPERAŢIONAL    2012-2013



TS

Acţiuni

Obiective

Resurse

educaţionale

Termen

Responsabili

Indicatori de realizare

Obs. riscurilor

1.

1.1. Valorificarea oportunităţilor oferite de paleta largă a cursurilor de formare

1.2. Aplicarea unor chestionare privind identificarea nevoii de formare a cadrelor didactice

1.3.Stabilirea priorităţilor în domeniul perfecţionării;

1.4. Integrarea eficientă a calculatorului in lectii;

1.5. Realizarea perfecţionării individuale a cadrelor didactice prin grade didactice

-să consulte oferta programelor de formare ;

-să disemineze informaţiile tuturor cadrelor didactice interesate;

- să alcătuiască baza de date a cadrelor didactice ;

-să valorifice în activitatea didactică programele de formare urmate;

-să utilizeze resursele TIC în predare-învăţare,

-să dezvolte oferta educaţională a elevilor prin noi opţionale


<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->Oferta de programe CCD Neamt şi ISJ Neamţ, alte  institutii acreditate in formarea si perfectionarea cadrelor didactice

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->cadre didactice

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->chestionare



oct. 2012

ian. 2013

director

responsabil cu perfectionarea

responsabili comisii metodice

 -alcătuirea bazei de date;

- întocmirea documentatiei pentru cadrele didactice inscrise la grad;

- cel puţin 10 cadre didactice formate în managementul proiectelor

-utilizarea de cel putin 50 % dintre cadre didactice a calculatorului la oră


Nerealizarea la timp a bazei de date

Inexistenţa procedurii de informare a oportunităţilor de formare


2.

2.1. Amenajarea adecvată a spaţiului şcolar

2.2. Dotarea corespunzătoare a sălilor de clasă din noul corp de şcoală

2.3. Îmbogăţirea bazei materiale a şcolii

-să asigure derularea procedurilor de achiziţie a lucrărilor de investiţii;

-să identifice,  prin chestionarea prsonalului şcolii, nevoia de dotare cu material didactic, fond de carte

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->baza materială existentă;

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->oferte de achiziţii

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->note de fundamentare

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->chestionare




 sept. 2012- iun. 2013

Director,

CA,

CEAC,

Responsabili de comisii

Consiliul reprezentativ al părinţilor

părinţi



- realizarea documentației specifice privind achizițiile directe

situate sub pragul de 15.000 euro

-identificarea unor resurse de finanțare externă


Neelaborarea notelor de fundamentare în termen

Lipsa unor oferte eligibile  


3.

3.1. Aplicarea de chestionare părinţilor

3.2. Promovarea  ofertei educationale a şcolii care să răspundă nevoilor elevilor;

3.3. Valorificarea propunerilor părinţilor pentru asigurarea progresului şcolar al copiilor

3.4. Înfiinţarea Asociaţiei Părinţilor

- să identifice nevoile de învăţare ale propriilor copii;

-să comunice permanent cu profesorii diriginţi, consilierul educativ al şcolii;

-să participe la acţiuni de sprijin iniţiate de şcoală;

-să se implice în activităţi specifice unei asociaţii de părinţi

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->părinti

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->cadre didactice

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->chestionare

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->membrii Consiliului Reprezentativ al Părinţilor

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->baza materială existentă;

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->-oferte editoriale;

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->-programe optionale;




sept.-2012-

iunie 2013

Director,

Consilier educativ

CEAC,

CA

Resp. de comisii metodice

Consiliul reprezentativ al Părinţilor

- realizarea a cel puţin două şedinţe plenare cu părinţii pe semestre;

- participarea a cel puţin 50% dintre părinţi la şedinţe

- încheierea procesului-verbal de alegere a membrilor fondatori ai asociaţiei;

- realizarea avizierului pentru elevi, părinţi, profesori, comunitate locală



Lipsa resurselor financiare  pentru derularea demersului juridic de înfiinţare a Asociaţiei

4.

4.1. Realizarea învăţământului diferenţiat pentru asigurarea incluziuniii copiilor care intâmpină dificultăţi de invăţare;

4.2. Stabilirea programelor de pregătire suplimentară;

4.3. Urmărirea progresului printr-o radiografie obiectivă a procesului instructiv-educativ;

4.4. Promovarea copiilor capabili de performanţă în etape superioare de concurs

-să elaboreze planuri individualizate de învăţare;

-să asigure participarea elevilor la ore de recuperare, pregătire suplimentară;

-să evalueze obiectiv stadiile de învăţare ale elevilor;

-să motiveze elevii cu performanţe deosebite în pregătirea individuală

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->planuri de intervenţie individualizată

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->-programe de pregătire suplimentară;

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->elevi,

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->părinţi

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->cadre didactice implicate

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->baza materială existentă;

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->-oferte editoriale;

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->-programe optionale;



sept.2012 – iunie 2013

Director

Consilier educativ

Coordonator proiecte si programe

CEAC


- Realizarea a cel putin 30 de ore de pregătire atât pentru  remedierea situatiei la invăţătură, cât şi in vederea participării elevilor capabili de performanţă la olimpiade si concursuri

- recuperarea a cel putin  10 % dintre elevii cu dificultăţi de invăţare

-utilizarea de cel putin 40 % dintre cadre didactice a calculatorului la oră


Nerespectarea planificării programelor de recuperare

Inexistenţa unei baze de date a copiilor cu cerinţe educative specifice

5.

5.1. Stimularea potentialului creativ, intuitiv si imaginativ al elevilor;

5.2. Valorizarea interdisciplinară a obiectelor de învăţământ;

5.3. Elaborarea de proiecte si programe educative

5.4. Popularizarea proiectelor şi programelor educative la punctul informativ public şi pe blogul şcolii

-să stimuleze creativitatea elevilor;

-să organizeze activităţi de tip interdisciplinar;

-să iniţieze proiecte educative pliate pe specificul şcolii;

-să participe la acţiuni de voluntariat;

-să organizeze ateliere de lucru


<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->elevi

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->cadre didactice

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->părinţi

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->CDI

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->mijloace audio-video

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->consumabile

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->săli de clasă

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->blogul şcolii


oct.2012-iunie 2013

Consilier educativ

Cadre didactice

Comitetele  de părinţi

-realizarea revistelor şcolii

-implicarea  reală a cel puţin 10% dintre elevi   scolii

-implementarea a cel puţin un proiect cu finantare externă

-implicarea a cel putin 30% dintre părinţi în desfăşurarea unor proiecte şi programe educative


Întârzieri în elaborarea proiectelor

Imposibilitatea implementării proiectelor

6.

6.1. Dezvoltarea  abilităţilor de comunicare şi socializare a elevilor;

6.2. Atragerea părinţilor şi a reprezentanţilor comunităţii locale  în susţinerea activităţilor şcolii;

6.3. Implicarea părinţilor în acţiuni de promovare a şcolii

-să-şi dezvolte abilităţile de comunicare şi socializare;
-să participe la acţiuni comunitare;

-să sprijine organizarea unor cercuri tematice( ateliere de lucru) şi ansambluri artistice

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->elevi

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->cadre didactice

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->sala de sport

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->mijloace audio-video

<!--[if !supportLists]-->Ø  <!--[endif]-->sprijin financiar din partea Consiliului Local

sept. 2012-august 2013

consilier educativ

cadre didactice

Consiliul reprezentativ al Părinţilor

instructor coregraf

instructor  artistic


-înfiinţarea echipei de dansuri a scolii din care fac parte cel puţin 10 elevi

-participarea la cel putin două spectacole  pe an ,atât în şcoală cât si în afara ei;

- implicarea a cel putin 20% dintre părinţi în desfăşurarea unor proiecte şi programe educative



lipsa resurselor financiare în vederea derulării activităţilor

participarea redusă a părinţilor la activităţi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu