luni, 15 aprilie 2013

„Carmen Sylva”… la rampă

Totul a început cu propunerea doamnei dirigintă, profesoara noastră de engleză, doamna Ramona Munteanu, de a ne petrece ALTFEL una din zilele din săptămâna Să știi mai multe, să fii mai bun!. Ideea ne-a captat, mai ales pe mine, un pasionat de teatru și de actorie. Am omis să mă prezint: sunt Ovidiu Pavel, elev în clasa a VIII-a. Cum vă spuneam, doamna dirigintă, aflând de Concursul național de creație și interpretare organizat de Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, ne-a propus, mie și colegei mele din clasa a VII-a, Andreea Sărbușcă, să ne înscriem în concurs. Scheciul ales a fost „Amici” de Ion Luca Caragiale. Repetițiile au avut loc atât la școală, în pauze sau după ore, cât și la doamna dirigintă acasă. După cum veți vedea în cele ce urmează, efortul a meritat. Concursul s-a desfășurat miercuri, 3 aprilie 2013, chiar în mijlocul săptămânii numite pe vechi Școala altfel. Pentru noi, participanții, chiar a fost altfel. Aproape toate trupele înscrise în concurs au optat pentru Caragiale, însă nu s-a repetat nicio reprezentație. Se pare că toți am fost inspirați în alegerea pieselor, fără să ne fi vorbit dinainte; nici nu ne cunoșteam, de altfel. Eu (Lache), Andreea deghizată (Mache) și Vasilică Bargan (în dublu rol: chelnerul și Tache) am fost a doua trupă care a evoluat. Nu vă pot spune câte emoții am avut! Am fost cei mai mici din concurs, toate celelalte trupe fiind formate din elevi de liceu, cu mai multă experiență și mai multe ore de repetiții decât noi. Numele tot doamna dirigintă ni l-a ales: La rampă. După ce am coborât tremurând de pe scenă, am urmărit și restul spectacolului. A fost un adevărat regal pentru un suflet iubitor de teatru, de artă, de frumos. Participanții ne-au făcut să ne simțim ca la un spectacol de teatru profesionist. Pe mine m-a impresionat cel mai mult trupa LudicArt de la Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman, care a jucat un minunat „Conu Leonida față cu reacțiunea” și a reușit să urce pe podium pe locul al III-lea. La înălțime au fost și cei de la Colegiul Național „Roman Vodă” cu al lor „Bubico”. Și juriul i-a apreciat, plasându-i pe a doua poziție în clasament. Locul I l-a ocupat trupa liceului gazdă, care a pus în scenă un proces literar după „D-l Goe”. Noi ne mândrim cu o mențiune, însoțită de un neașteptat premiu: 100 lei! Prima reacție pe care am avut-o când am aflat a fost: „WOW! Primii mei bani câștigați din teatru!!!” Nu râdeți! Chiar sunt primii. Anul viitor cu siguranță voi participa la cea de-a treia ediție a acestui concurs, însă voi concura cu Andreea, nu alături de ea… Voi reprezenta altă școală, cu alt nume. Poate, cu ceva mai mult efort, voi avansa măcar cu o treaptă pe podiumul concursului. Dragii mei colegi, închei cu un sfat: ori de câte ori aveți ocazia, mergeți la teatru! E altă lume acolo: una cu parfum de veşnicie.
Colegiul Tehnic ,,Miron Costin", Roman - PREMIUL I
Colegiul Naţional ,,Roman Vodă", Roman - PREMIUL II
LudicArt, Colegiul Tehnic ,,Petru Poni" Roman - PREMIUL III
La rampă - Şcoala Gimnazială ,,Carmen Sylva", Horia - MENŢIUNE
A consemnat pentru dumneavoastră,
Prof. înv. preşc. IONELA-LAURA CARAIMAN 


2 comentarii:

  1. O activitate extrem de frumoasa, actori cu adevarat minunati si emotii cum nu am mai simtit niciodata.Primele 3 lucruri care ma fac sa zambesc ori de cate ori imi aduc aminte, asta si palmele pe care le-am incasat cu atata dexteritate de la amicul meu Mache interpretat de Andreea Sarbusca. Scoala "Carmen Sylva " pentru totdeauna !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vă doresc să aveți parte de cât mai multe momente de acest fel!

    RăspundețiȘtergere